Big Carp Bojlis Tábor II. Merenye 2011

feb 9 2012

2011. július 25-29 között vettünk részt a Big Carp bojlis táborában. Már hetekkel a tábor előtt elkezdtük a készülődést a horgászfelszerelések összepakolását a z aprócikkek beszerzését, sok időt szenteltünk a jó előke kiválasztására és a megfelelő horog beszerzésére. Eljött a nagy nap, amikor is nekiindultunk az útnak és Merenyéig meg sem álltunk!

Amikor megláttuk a hatalmas tározót rögtön lenyűgözött minket a látvány, hatalmas vízfelület, vadregényes tájat pillantottunk meg. Fönt a parkolóban találkoztunk a többi sráccal, elkezdődött az ismerkedés és persze rögtön megkezdődöttek a horgásztörténetek elmesélése.

Majd megjött a táborvezetőnk Szikszai Zsolt, aki gyorsan intézkedett és jött értünk a traktor, ami bevitt minket a táborhelyünkre, na, igen itt jön a magyarázat azért volt szükség a traktorra, mert az időjárás nem fogadott minket a kegyeibe és a tábor előtti napokban is esett az eső, sőt akkor is, amikor a táborhelyet közelítettük meg.
A helyre megérkezve szakadó esőben nekiláttunk a sátrak összeállításának, estére sikerült kialakítani a tábort, ami az elkövetkezendő hétben az otthonunk volt. Volt, aki már vasárnap este bevetette a felszerelését. Este a lakókocsi elő sátrában ismerkedtünk, jót beszélgettünk, nevettünk, majd mindenki nyugovóra tért, hiszen mindenki tudta, hogy holnap nagy nap kezdődik.
Hétfőn, 8 órakor már teljes volt a csapat név szerint: Pusztai Szabolcs (Kozármisleny), Mészáros Ricsi (Budapest), Lukács Albert (Szedres), Ardai Zoltán (Törökbálint), Szabó Gábor - Szabó Ákos (Hódmezővásárhely), Ásós Benjamin (Szeged), Ritecz Kristóf (Nagyatád), Horváth Olivér (Pécs).

Táborvezetőnk gyorsan ismertette a hét menetét, szabályokat, kaptunk egy Big carpos egyen pólót majd neki is láttunk a bójázásnak, amit Szikivel közösen végeztünk, mert hatalmas szél volt. Később a felszerelésünket, végszerelékünket állítottuk össze. Harangszóra már minden felszerelés bevetésre készen állt. Az első halra nem is kellet sokat várni Pusztai Szabolcs szép 10 kg-os pontyot fárasztott ki sikeresen. Majd szinte mindenkinek „elsült” a szereléke átlagban 8-10 kg-os pontyokat fogtunk. Majd este Zsolti elkészítette a bográcsos vacsoránkat. Az első éjszaka viszonylag nyugodtan telt, Szasza fogott egy szép 11kg-os tükörpontyot. Másnap reggel korán keltünk, mert, rengeteg dolgunk volt.
A nap fénypontja a bojli gyúrás volt. Big Carp alapanyagokból gyúrtuk a csalinkat, 2 félét csináltunk: egy rákos alapú bojlit, és egy nagyon fűszeres golyót készítettünk. Megtanultuk, hogy kell gyúrni a bojlit mennyi ideig kell főzni, egyszóval rengeteg hasznos praktikát tanultunk, be lettünk avatva a bojli készítés alapjaiba. Kifőzés után már a friss bojlikkal csaliztunk, amik sorra hozták szebbnél szebb a halakat mindenki számára. Kristóf több 8-10 kg-os pontyot fogott az igen intenzív aromájú golyókkal, Albi is fogott szép pontyokat, öcsémnek is sikerült egy 10 kg- t fogni, egyszóval az új bojliért meg voltak bolondulva a halak.

Szerda d éltől megkezdődött a házi verseny. Párokat alakítottunk és a nehezítés az volt, hogy csak az 5 kg feletti halak számítottak az eredménybe. Az elején Szasza-Kristóf és az Olivér – Ricsi párosok húztak el kicsit a többiektől őket követte a Sziki-Albi páros, a Benji- Gábor párosnak valamint nekem meg Zolinak nem sikerült még halat fognunk. Ez az eredmény nem változott csütörtökig. Délután egy hatalmas zivatar jött és szinte elúsztatta a tábort. A zivatar után a halak elkezdtek kapni, jómagam fogtam egy 11.8kg-os tükörpontyot, később Zoli a csapattársam fogott egy 16.89-kg tükörpontyot, így följöttünk az eredménylistán, mint a talajvíz.

A zivatar eláztatott mindenünket, pillanat alatt 10 fokot csökkent a hőmérséklet és fáztunk, de nem búslakodtunk, mert a halak étvágya nagyon jó volt. Táborvezetőnk főzött nekünk egy jó forró teát és bográcsgulyást, amitől kicsit felmelegedtünk.
A képek magukért beszélnek, hatalmas mennyiségű eső esett le percek alatt. Majd eljött az utolsó éjszaka, ami beszélgetéssel telt természetesen ilyenkor is működött a tábori őrség, ami abból állt, hogy minden csapat be volt osztva éjszaka kb.1,5 órára, és ha kapás volt, akkor fel kellet ébreszteni azt, akinek visított a jelzője. Majd felkelt a nap, ami a verseny és a tábor végét jelentette. Sziki kihirdette az eredményeket az első helyen végzett Olivér-Ricsi duó (utolsó éjjel fogtak közel 70kilót), őket követte Zoli-és jómagam alkotta páros, majd a dobogó 3. fokát a Kristóf-Szasza alkotta páros csípte el szoros küzdelemben maradt alul a Sziki-Albi alkotta csapat és a Kenel Carp team (Benji és öcsém) is fogott 2db mérlegelhető halat. Az eredményhirdetés után minden táborlakó kapott egy Big Carp feliratos bögrét. Ezután megkezdtük a sátrak felszerelések csomagolását, és lássunk csodát eleredt az eső a hét folyamán már sokadára.
Köszönjük a remek fogós csalikat, poralapokat a Big Carpnak, mert a bojli nagyon fogósnak bizonyultak erre bizonyíték a sok ki fogott nagy hal ugyanis jó pár 10kiló és 5db 15 kiló feletti példányt sikerült lencse végre kapni. Valamint köszönjük Szikszai Zsolti türelmét, aki rengeteg hasznos dolgot tanított nekünk, és mindenben segített nekünk, amiben kellet. A két tógazdának, Regős Györgynek és Szakcsi Józsefnek is jár a köszönet, amiért itt lehettünk ezen a fantasztikus tavon, amiben rengeteg szép nagy hal él!
Remélem jövőre is itt leszünk valamennyien!